Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ještě jsem nebyl in a už jsem retro.

Taky se vám stává, že slyšíte v radiu písničku a říkáte si: "tak to je přesně o mě!" Máme tady zimní slunovrat a to je den, od kterého bude jenom líp, neb se k nám Slunce navrací.  

Navíc jsem se na něj narodil, tak se považuji za jeho posla. Alespoň něčím jsem vyjímečný. Už 60 let!

Taky se vám stává, že siyšíte v radiu písničku a říkáte si: "tak to je přesně o mě!" Mě docela často a asi ve třech případech dokonce tak, že už jsem chtěl někam volat a zeptat se, proč složili písničku o mě, aniž by mi o tom řekli.

V takových dvaceti, třiceti i čtyřiceti letech jsem nejraději četl knihy slavných i těch méně známých cestovatelů a v duchu jim záviděl ty expedice, které prožívali. Omlouval jsem si to tehdy tím, že jsou přecejen starší a mají na to školy. Teď je to najednou naopak - mladí cestují, ani školy na to nepotřebují a já zůstávám celkem v klidu. Co mě uklidnilo, to byste neuhodli. Tuto otázku za mě překvapivě zodpověděl Xindl X.

"Stále věřím, že ze mě ještě něco bude, no jó, ale co když už bylo!"

Toť zásadní otázka a zároveň uklidnění. Kdo by řekl, že nějakej Xindl člověka ve vypjaté době uklidní? Ano, věk je jen číslo, ale člověk přecejen bilancuje. A tak si říkám, že všechny ty zážitky z cest i života, které jsem zde popsal i další byly tím zenitem a to zas nebylo až tak špatné. A což to, co přijde? "Vyspím se a pak možná pochopim, co s tím". 

V písničkách je pravda. Vnímáme je jako kulisu a přitom skrývají velká poselství. Stále hledáme tu pravou hodnotu života. Za mě mám jasno. Tou největší hodnotou je samozřejmě život sám a pak výborná partnerka.

Blíží se konec roku a sním všeobecná nostalgie: "zas budeme o rok starší."

Proto přeji všem čtenářům, blogerům i diskutérům nejen krásné prožití Vánoc, ale i nalezení té pravé hodnoty života. Těm dříve narozeným, ať nezapomenou, že věk je jenom číslo!

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Roman Enders | středa 21.12.2022 21:14 | karma článku: 17,34 | přečteno: 419x
  • Další články autora

Roman Enders

Pat a Mat v reálu.

Dvě loutkové postavičky kultovního animovaného seriálu trefně vystihují náš charakteristický národní rys - opravit si všechno v domácnosti svépomocí a to i za cenu činnosti na hraně zdraví, či dokonce života.

17.2.2024 v 14:58 | Karma: 23,29 | Přečteno: 622x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Highway to Hell

Jasně, AC/DC! jistě tuší tak 85% z vás, možná i výjev z fiction-fantasy výtvoru. Vězte, že v tomto konkrétním případě jste úplně vedle i když zas tak úplně......?

20.1.2024 v 13:09 | Karma: 9,98 | Přečteno: 316x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Veřejně stravovací dobrodružství

Vím, připomínat restaurační stravování v době svátečního, vesměs domácího hodokvasu je trochu za hranou, leč k tématu.

29.12.2023 v 11:46 | Karma: 18,97 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Just in time aneb bílé Vánoce na dálnici

Nejoblíbenější slogan přepravních společností měl nejspíš na svědomí "noční party jam" na naší "mother of the road" - D1

24.12.2023 v 9:56 | Karma: 40,21 | Přečteno: 4282x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Pojedou další vlaky...

Říkají ve Švédsku. Přísloví, hodně podobné našemu, též s vlakovou tématikou, odkazuje ale na zcela odlišnou životní filosofii.

23.12.2023 v 12:04 | Karma: 19,65 | Přečteno: 574x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Policie navrhla obžalovat 14 lidí za převedení 2000 migrantů, hrozí jim 16 let

21. května 2024  10:39

Kriminalisté navrhli obžalovat 14 lidí, které viní z organizování nelegální migrace z Turecka do...

Muže vinili, že si po hádce s družkou vzal syna jako rukojmí. Soud ho osvobodil

21. května 2024  10:38

Krajský soud v Plzni osvobodil jednatřicetiletého muže obžalovaného z braní rukojmí. Podle státního...

Pavel před hejtmanstvím ani nezamával. Choť Eva dostala kytku a zmizeli dovnitř

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  10:36

V továrně výrobce výbušnin a střeliva Explosii začala dnes dvoudenní návštěva Petra Pavla a jeho...

Policejní zásah na Benešovsku. Zabarikádovaný muž v domě hrozí, že si ublíží

21. května 2024  10:31

Policisté zasahují od úterního rána na Benešovsku, kde se v domě zabarikádoval muž. Hrozí, že si...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 174
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 716x
Žít a nechat žít.