Roman Enders

Žít a nechat žít.
  • Počet článků 174
  • Celková karma 23,29
  • Průměrná čtenost 716x

Roman Enders

Vražedná galantnost

Moje cesta k dívčímu srdci nebyla nikdy jednoduchá. Dalo by se též říct, že naopak cesta dívčího srdce ke mně byla hodně trnitá. Mimoverbálním způsobem, jak to dívky tehdy měly v oblibě, to nešlo téměř vůbec. Za mě snad proto, že mě matka příroda nevybavila oním okamžitým šarmem, který zaujme na první pohled a oslovit dámu na veřejnosti se pro mě rovnalo téměř nepopulární návštěvě zubaře.

24.10.2014 v 15:37 | Karma: 14,37 | Přečteno: 573x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

50 let s autem

Dokázali byste si představit dnešní život bez auta? Já tedy moc ne. Mám ale dost kamarádů a známých, kteří auto nemají ani ho nechtějí. Docela jim občas závidím. Raději se nechají vozit.

22.9.2014 v 16:30 | Karma: 11,15 | Přečteno: 612x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

Vodák na kole ,,Kolo a já."

,,Jízdní kolo je dopravní prostředek, vhodný pro přepravu jedné osoby na krátké vzdálenosti do pěti km." Tolik odborné pojednání jakési publikace o dopravě, kterou jsem kdysi někde přečetl a na rozdíl od ,,důležitých informací", jako ,,kde je levnější chleba nebo s kým chodí Gott" nasál a ,,udržel."

18.4.2014 v 11:31 | Karma: 10,70 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

Jak jsem objevil slovenštinu.

,,Kúpeme sa vo vani, plnej dravých piraní." Takto zachytila slovenská kapela PEHA zcela stručně a výstižně jednou větou ve své písni naši současnost. Netřeba popisovat tuny papíru, netřeba hodiny datlovat do klávesnice. Celá píseň:http://www.youtube.com/watch?v=RGhcad3o8eo

27.3.2014 v 20:03 | Karma: 14,82 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

Táta byl hrdina

Události kolem vstupu sovětských vojsk do Prahy v roce 1968 jsem tehdy prožil přímo ..in natura" na Vinohradské ulici. Bylo mně ale pouze 6 let. Dodnes si přesně pamatuji dým v ulici a autobus typu 706 RTO zpláclý na výšku půl metru.

16.3.2014 v 11:35 | Karma: 13,82 | Přečteno: 574x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

Jak vyzrát na prudící rodiče

Určitě to znáte. ,,Nic z tebe nebude! Ty se nevyučíš! Jseš uplně k ničemu!" Typicky český způsob výchovy, jehož hlavním cílem bylo (a je) psychicky zocelit ratolesti pro život v tom ,,zlém" světě.

18.2.2014 v 21:34 | Karma: 14,64 | Přečteno: 946x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

Kytarový koncert o páté

Kariéra, společenská prestiž a peníze jsou jistě cílem většiny současných lidí. I já jsem to za mlada tak nějak viděl. Zhruba v osmnácti jsem si s poměrně smíšenými pocity představoval, jak budu vypadat dejme tomu ve čtyřiceti. To už je člověk ,,usazený“ a jeho život by měl vykazovat konkrétní obrysy: Chodí s diplomatkou v dlouhém plášti, doma sedí v pantoflích na gauči, plném peněz z něhož zírá na barevný televizor,,Rubín“ nebo ,,Tesla Color.“ Jezdí standardním rodinným vozem, v té době nejspíš ,,Škoda 120.“ Mastný flek na boku signalizuje stále plnou nádrž a lékárnička, transparentně umístěná za zadním sklem ohlašuje seriozního a zodpovědného občana. V té době jsem při pohledu na lidi kolem sebe věřil, že kariéra je součástí přirozeného vývoje.

3.2.2014 v 19:28 | Karma: 8,59 | Přečteno: 314x | Diskuse| Ostatní

Roman Enders

Milion ze srandy?

O nedělní procházce Být nejchytřejším Čechem a ještě vyhrát milion? Kdo by to nechtěl? V neděli je ve škole na Vinohradech konkurs do soutěže. Navrhuji své přítelkyni BTW cíl naší oblíbené nedělní procházky.

28.1.2014 v 21:32 | Karma: 9,89 | Přečteno: 688x | Diskuse| Ostatní