Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pojedou další vlaky...

Říkají ve Švédsku. Přísloví, hodně podobné našemu, též s vlakovou tématikou, odkazuje ale na zcela odlišnou životní filosofii.

Našemu "Ujel mi vlak" jasně chybí "ale pojede další". Lidé zde jsou mnohdy přesvědčeni, že od určitého věku už nějaké aktivity prostě nemohou provozovat.

V létě roku 1988 jsem měl poprvé možnost navštívit vysněnou Skandinavii. Máma mi před odjezdem kladla na srdce, ať prý tam proboha nezůstanu, jinak nám všechno seberou. Několik dnů nato jsem stanul v Oslo pod pevností Akershus v přístavu tváří v tvář Ragnaru Thorsethovi. Synovec slavného Thora Heyerdahla u pohupující se repliky vikingské lodi Gjoa právě lákal lidi k veslům na retroplavbu na Island. Vzpomněl jsem si na mámu a zbývalo jen zamáčknout slzu dojetí nad tím, jaké mohla mít moje vysněná cesta na Sever grandiózní vyvrcholení...

Vlak(loď) jménem Island tedy zmizel za obzorem. Prý to nakonec otočili na New York, takže jsem zas o tolik nepřišel:) Vrátil jsem se pln dojmů, leč stín toho setkání se přede mnou táhl dlouho. Nic není náhodou. Dva roky potom už jsem se vracel s partou z první větší "expedice" kolem Jadranu a cestou jsme zarazili v Domažlicích na jakési zábavě. Byla tam zrovna parta vysmátejch Amíků, kteří přijeli z Německa půjčeným BMW. Po čase se s námi promísili a ten největší Amík si mě zavolal k sobě a řekl mi, že má pro mě super job v San Francisku - natírat most Golden gate Bridge. Nezbylo, než mu vysvětlit, že "pláče na špatném hrobě", neboť já mám panickou hrůzu z výšek už na štaflích. Vlak jménem Golden gate tak zmizel v sanfranciských mlhách.

Pak život ujížděl v celkem klidném tempu zajímavými lokálkami, až přijel zajímavý vlak jménem Británie. Zde jsem strávil poměrně hodně času, že jsem až přemýšlel o přemístění tam. Vlak dlouho skřípal po druhé koleji a vysunutými stupátky lákal k naskočení, až se na první kolej přiřítil expres jménem Jaru a svými modrými světly mě oslnil, že jsem okamžitě naskočil a vezu se all inclusive již více, jak patnáct let.

Mezitím jsme objeli Island i Britské ostrovy a doufám, že jednou přejedeme i Golden gate Bridge..... Vím, že je vám to celkem buřt, takže konec "železničního" rozjímání. Zvláště, když normálně vlakem skoro nejezdím.

Než vám ale popřeju k Vánocum, chtěl jsem jen připomenout, že jednou z nejdůležitějších životních hodnot, ne-li vůbec nejdůležitější je dobrý vztah!

Tak tedy, přátelé blogeři a diskutéři, přeji vám všem - ale opravdu všem! Bez ohledu na světonázor, náboženství a rasu - krásné prožití Vánoc a úspěšný Nový rok 2024 a kdyžtak nezapomeňte - pojedou další vlaky!!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Roman Enders | sobota 23.12.2023 12:04 | karma článku: 19,65 | přečteno: 574x
  • Další články autora

Roman Enders

Pat a Mat v reálu.

Dvě loutkové postavičky kultovního animovaného seriálu trefně vystihují náš charakteristický národní rys - opravit si všechno v domácnosti svépomocí a to i za cenu činnosti na hraně zdraví, či dokonce života.

17.2.2024 v 14:58 | Karma: 23,29 | Přečteno: 622x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Highway to Hell

Jasně, AC/DC! jistě tuší tak 85% z vás, možná i výjev z fiction-fantasy výtvoru. Vězte, že v tomto konkrétním případě jste úplně vedle i když zas tak úplně......?

20.1.2024 v 13:09 | Karma: 9,98 | Přečteno: 316x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Veřejně stravovací dobrodružství

Vím, připomínat restaurační stravování v době svátečního, vesměs domácího hodokvasu je trochu za hranou, leč k tématu.

29.12.2023 v 11:46 | Karma: 18,97 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Just in time aneb bílé Vánoce na dálnici

Nejoblíbenější slogan přepravních společností měl nejspíš na svědomí "noční party jam" na naší "mother of the road" - D1

24.12.2023 v 9:56 | Karma: 40,21 | Přečteno: 4282x | Diskuse| Osobní

Roman Enders

Nová hračka - návod se ale nikomu číst nechce:)

Přímá volba prezidenta je v rukou lidu nový nástroj, se kterým ještě neumí zacházet. Soudě podle emocí a debat, či spíše hádek na internetu.

26.1.2023 v 8:46 | Karma: 9,95 | Přečteno: 301x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 174
  • Celková karma 23,29
  • Průměrná čtenost 716x
Žít a nechat žít.